Bizi takip edin
|
EN

ARCH 304 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yapı Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 304
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Gezi / İnceleme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin profesyonel hayatta bir projeyi yürütürken izlemeleri gereken adımların ve bu adımlarda uyulması gereken kuralların ve yaklaşımların aktarılmasıdır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir projenin tasarım aşamasından inşa edilmesine kadar geçen tüm süreçleri sınıflandırabilecektir.
  • Uygulama aşamasında beraber çalışılacacak uzmanlara hangi aşamada ne şekilde ihtiyaç olacağını karşılaştırabilecektir.
  • Yapıdan beklenilen performans hedeflerini sınıflandırabilecektir.
  • Yapının çevresel etkilerini değerlendirebilecektir.
  • Alan seçiminden yönlenmeye kadar binanın ana kararları konusundaki gereksinimleri açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bütünleşik Bina Tasarım Yaklaşımını uygulanmış örnekler ile açıklayarak profesyonel hayatta karşılaşılabilecek her türlü proje için bir yaklaşım modeli oluşturmak üzere hazırlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bütünleşik Bina Tasarım yaklaşımı hakkında genel bilgilendirme Ön hazırlık yok
2 Tasarım ve İnşaat Süreçlerinde Etkili olan Çevresel Girdilerin Tanımlanması https://www.usgbc.org/leed/rating-systems/new-buildings
3 Arazi Seçimi ve Alanın Özelliklerinin Değerlendirilmesi - Arazide Varolan Yapıların Değerlendirilmesi LEED v4.1 BD+C guide, LEED v4.1 BD+C rating system LEED v4.1 BD+C rating system tracked changes LEED v4.1 BD+C credit overview LEED v4.1 BD+C scorecard LEED credit library
4 İşlevsel Program ve İşletme Verilerinin Belirlenmesi https://www.usgbc.org/resources/leed-v4-building-design-and-construction-current-version
5 Performansa Yönelik Öncelik ve Hedeflerin Geliştirilmesi ve Tasarım Ekibi Üyelerinin Seçilmesi LEED v4 ID+C rating system PDF / LEED v4 ID+C scorecard / Reference guide overview
6 İlk Proje Fikir Toplantılarının Kurgulanması LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview
7 Şematik Tasarımların Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi , Yerleşim Planının Geliştirilmesi
8 Binaların Enerji verimliliği konusunun değerlendirilmesi, Detaylı Tasarımın Geliştirilmesi LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview
9 İnşaat ve Uygulamalar için Kalite Güvencesi Stratejileri Geliştirilmesi LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview
10 Yer Teslimi, Mevcut Yapıların Değerlendirilmesi, Arazinin Hazırlanması, Yeniden Kullanılabilir Yapı ve Malzemenin Yerinde Değerlendirilmesi, Geri Dönüşümlü Malzemenin Kullanımının Değerlendirilmesi LEED for Cities Pilot scorecard / Guide to LEED Certification: Cities and Communities Pilot
11 İnşaat Atık Yönetimi, İnşaat Sürecinin Yönetimi https://www.usgbc.org/resources/recertification-guidance-leed-buildings
12 işletmeye Alınma Süreci, İşletme Personelinin Eğitimleri, Etkin Bir İşletme İçin Kullanıcı Eğitimleri https://www.usgbc.org/programs/leed-zero https://true.gbci.org/
13 Binaların Enerji Verimliliğinin İzlemesi ve Değerlendirilmesi – https://www.usgbc.org/projects
14 BBTY sürecinin değerlendirilmesi https://www.breeam.com/ https://www.bregroup.com/expertise/
15 Dersin Değerlendirilmesi http://www.bep.gov.tr/
16 Finaller Proje çizimleri

 

Ders Kitabı
  • BÜTÜNLEŞİK BİNA TASARIMI YAKLAŞIMI İLE PROJE GELİŞTİRME SÜRECİ UYGULAMA KILAVUZU ISBN: 978-605-5310-87-5
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
10
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
4
8
Portfolyo
0
Ödev
2
4
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

X
4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

X
8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.