Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 304
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap Gezi / İnceleme Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilerin profesyonel hayatta bir projeyi yürütürken izlemeleri gereken adımların ve bu adımlarda uyulması gereken kuralların ve yaklaşımların aktarılmasıdır |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Bir projenin tasarım aşamasından inşa edilmesine kadar geçen tüm süreçleri sınıflandırabilecektir.
- Uygulama aşamasında beraber çalışılacacak uzmanlara hangi aşamada ne şekilde ihtiyaç olacağını karşılaştırabilecektir.
- Yapıdan beklenilen performans hedeflerini sınıflandırabilecektir.
- Yapının çevresel etkilerini değerlendirebilecektir.
- Alan seçiminden yönlenmeye kadar binanın ana kararları konusundaki gereksinimleri açıklayabilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Bütünleşik Bina Tasarım Yaklaşımını uygulanmış örnekler ile açıklayarak profesyonel hayatta karşılaşılabilecek her türlü proje için bir yaklaşım modeli oluşturmak üzere hazırlanmıştır.
|
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Bütünleşik Bina Tasarım yaklaşımı hakkında genel bilgilendirme |
Ön hazırlık yok |
2 |
Tasarım ve İnşaat Süreçlerinde Etkili olan Çevresel Girdilerin Tanımlanması |
https://www.usgbc.org/leed/rating-systems/new-buildings |
3 |
Arazi Seçimi ve Alanın Özelliklerinin Değerlendirilmesi - Arazide Varolan Yapıların Değerlendirilmesi |
LEED v4.1 BD+C guide, LEED v4.1 BD+C rating system LEED v4.1 BD+C rating system tracked changes LEED v4.1 BD+C credit overview LEED v4.1 BD+C scorecard LEED credit library |
4 |
İşlevsel Program ve İşletme Verilerinin Belirlenmesi |
https://www.usgbc.org/resources/leed-v4-building-design-and-construction-current-version |
5 |
Performansa Yönelik Öncelik ve Hedeflerin Geliştirilmesi ve Tasarım Ekibi Üyelerinin Seçilmesi |
LEED v4 ID+C rating system PDF / LEED v4 ID+C scorecard / Reference guide overview |
6 |
İlk Proje Fikir Toplantılarının Kurgulanması |
LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview |
7 |
Şematik Tasarımların Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi , Yerleşim Planının Geliştirilmesi |
|
8 |
Binaların Enerji verimliliği konusunun değerlendirilmesi, Detaylı Tasarımın Geliştirilmesi |
LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview |
9 |
İnşaat ve Uygulamalar için Kalite Güvencesi Stratejileri Geliştirilmesi |
LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview |
10 |
Yer Teslimi, Mevcut Yapıların Değerlendirilmesi, Arazinin Hazırlanması, Yeniden Kullanılabilir Yapı ve Malzemenin Yerinde Değerlendirilmesi, Geri Dönüşümlü Malzemenin Kullanımının Değerlendirilmesi |
LEED for Cities Pilot scorecard / Guide to LEED Certification: Cities and Communities Pilot |
11 |
İnşaat Atık Yönetimi, İnşaat Sürecinin Yönetimi |
https://www.usgbc.org/resources/recertification-guidance-leed-buildings |
12 |
işletmeye Alınma Süreci, İşletme Personelinin Eğitimleri, Etkin Bir İşletme İçin Kullanıcı Eğitimleri |
https://www.usgbc.org/programs/leed-zero https://true.gbci.org/ |
13 |
Binaların Enerji Verimliliğinin İzlemesi ve Değerlendirilmesi – |
https://www.usgbc.org/projects |
14 |
BBTY sürecinin değerlendirilmesi |
https://www.breeam.com/ https://www.bregroup.com/expertise/ |
15 |
Dersin Değerlendirilmesi |
http://www.bep.gov.tr/ |
16 |
Finaller |
Proje çizimleri |
Ders Kitabı
|
- BÜTÜNLEŞİK BİNA TASARIMI YAKLAŞIMI İLE PROJE GELİŞTİRME SÜRECİ UYGULAMA KILAVUZU ISBN: 978-605-5310-87-5
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
Toplam |
7
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
75
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
25
|
Toplam |
7 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
1
|
10
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
4
|
8
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
2
|
4
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
|
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
4 |
Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
8 |
Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest