GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık
ARCH 318 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mimari Programlama ve Mekansal Planlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 318
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mimari programlama ve mekansal planlama süreçlerine dair anlayışlarını geliştirmek |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, temel olarak, mimari tasarım pratikleri için önemli iki süreci –mimari programlama ve mekânsal planlama- irdeler. Mimari programlama, tasarımın erken aşamalarında gerçekleşen ve inşa edilecek binalara dair tanımlamaların ve bilgilerin toplanıp organize edildiği bir süreci tanımlar. Mekânsal planlama ise tasarımın gelişme aşamalarında tasarımcıların iç mekân organizasyonu için kullandığı bir beceriyi tarif eder. Bu aşamalar, tasarımcıların oluşan mimari program ve vizyonun kat planlarına dönüştürmesini içeren bir süreçtir. Bu ders mimari programlama ve planlama becerilerinin detaylı ve sistematik bir şekilde öğrencilere aktarmak üzere planlanmıştır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | The American Institute of Architects. (2008, 14th. ed). The Architect’s Handbook of Professional Practice. John Wiley & Sons, Hoboken: New Jersey. (Section on Programming, p. 507-519) |
2 | Mimari Programlamada Kavramlar ve Yaklaşımlar | Cherry, E. (1999). Programming for design: from theory to practice. New York: John Wiley. (Chapter 4) |
3 | Programlamada Bilgi Toplama ve Organizasyonu | Peña, W., & Parshall, S. (2001). Problem seeking: an architectural programming primer (4th ed.). New York: Wiley. Zeisel, J. (2006). Inquiry by Design: Environment / Behavior / Neuroscience in Architecture, Interiors, Landscape, and Planning. Cambridge University Press. NY. (Chapter 8, 9) |
4 | Programlamada Örnek Analizler | Peña, W., & Parshall, S. (2001). Problem seeking: an architectural programming primer (4th ed.). New York: Wiley. (Chapter 1) |
5 | Programlama Çalışmaları | |
6 | Ara Sınav 1 | |
7 | Mekânsal Planlamada Kavramlar ve Yaklaşımlar | The American Institute of Architects. (2008, 14th. ed). The Architect’s Handbook of Professional Practice. John Wiley & Sons, Hoboken: New Jersey. (Section on Space Planning) |
8 | Mekânsal Planlamada Temsil Pratikleri | Zeisel, J. (2006). Inquiry by Design: Environment / Behavior / Neuroscience in Architecture, Interiors, Landscape, and Planning. Cambridge University Press. NY. (Chapter 8, 9) |
9 | Mekansal Programlamada Örnek Analizler | Kubba, Sam. (2003). Space planning for commercial and residential interiors. McGraw-Hill: New York. (Chapter 1) |
10 | Ara Sınav 2 | |
11 | Programlama Çalışmaları I | Malkin, J. (2002). Medical and dental space planning: A comprehensive guide to design, equipment and clinical procedures. John Wiley & Sons: New York. (Chapter 2) |
12 | Programlama Çalışmaları II | Karlen, M. (2009). Space Planning Basics. John Wiley & Sons: New York. (Chapter 7) |
13 | Final Projesi Kurgulama | |
14 | Final Projesi Çalışmaları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cherry, E. (1999). Programming for design: from theory to practice. New York: John Wiley. Karlen, M. (2009). Space Planning Basics. John Wiley & Sons: New York. Kubba, Sam. (2003). Space planning for commercial and residential interiors. McGraw-Hill: New York. Malkin, J. (2002). Medical and dental space planning: A comprehensive guide to design, equipment and clinical procedures. John Wiley & Sons: New York. Peña, W., & Parshall, S. (2001). Problem seeking: an architectural programming primer (4th ed.). New York: Wiley The American Institute of Architects. (2008, 14th. ed). The Architect’s Handbook of Professional Practice. John Wiley & Sons, Hoboken: New Jersey. (Section on Programming, p. 507-519) Zeisel, J. (2006). Inquiry by Design: Environment / Behavior / Neuroscience in Architecture, Interiors, Landscape, and Planning. Cambridge University Press |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
18
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
36
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
64
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
36
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
12
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
44
|
44
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
3
|
6
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. |
X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. |
X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. |
X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. |
X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. |
X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. |
|||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. |
X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. |
X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar'a İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülü
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar, İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülleri'nde eş değer ödüle layık görüldü.
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.
Kıyafette ‘Bakteriyel’ Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nden Filiz Özbengi Uslu, Gözde Damla Turhan ve Selen Çiçek, ‘bakteriyel selüloz’ kullanarak giysi
"Mimarlığın Doğası"
Mimarlık Bölümü, "Mimarlığın Doğası" isimli iki günlük seminer serisinde Peyzaj Mimarı Artem Piskunov'u ve Mimar Ahmed Al-Ali'yi ağırladı.
Portekiz’in ‘İzmirli’ gözdesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Bengisu Özpirinççi (32), doktora için gittiği Portekiz’de kendi markasını kurdu, genç yaşında birçok önemli projeye
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç Hollanda Bursu kazandı
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç, Amsterdam Sanat Üniversitesi Mimarlık Akademisi 4 senelik Mimarlık Master programına kabul alarak Hollanda Bursu kazandı. Mezunumuz aynı zamanda
Kervansarayları izledi, Oxford’a ulaştı
Dünya genelindeki tarihi kervansarayların gün yüzüne çıkarılarak gelecek kuşaklara aktarılması hedefiyle projeler gerçekleştiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç.