Bizi takip edin
|
EN

ARCH 325 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mimarlıkta Doğal Taş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 325
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Jüri
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, doğal taşın mimaride kullanımı hakkında temel bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Malzeme bilgisinin öğrencilerin mimari tasarımları ile bütünleştirilmesi amaçlanmaktadır. Derste magmatik, tortul ve metamorfik kayaçlar ve özellikleri gibi jeoloji konuları, mimari öğeler olan taş ustalığı teknikleri ile moloz ve kesme taş duvar tipleriyle ilişkilendirilerek tanıtılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Doğal taşların özelliklerini ve mimaride kullanımlarını tanımlayabilecektir.
  • Doğal taşı diğer malzemelerle beraber kullanarak uygun duvar kesitleri çizebilecektir.
  • Mimari elemanları tasarlarken kullanacakları taş türüne karar verebilecektir.
  • Taş ustalığına dair yapım tekniklerini sınıflandırabilecektir.
  • Yapı fiziği ilkeleri açısından taşın özelliklerinden yararlanarak mimari projeler tasarlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilerin doğal taşı mimari tasarımla nasıl bütünleştirecekleri konusunda yol gösterici olacak biçimde düzenlenmiştir. Mimaride taşın kullanımı ile ilgili konular işlenecektir. Taş, coğrafya, taş ustalığı, aletler, taşın geleneksel ve çağdaş kullanımları ile ilgili okumalar verilecek ve tartışmalar yapılacaktır. Öğrencilerden seçecekleri bir taş türü hakkında bir sunum posteri hazırlamaları istenecektir. Dönem boyunca konuk mimar ve konuşmacılar, tasarladıkları ve uygulamalarını tamamladıkları taş yapılar hakkında sunumlar yapacaktır. Bu dersin son haftalarında öğrenciler, çağdaş bir mimari dil ve yapı malzemesi olarak taş kullanarak bir konut projesi (150-250 m2) tasarlayacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve kapsamının tanıtımı
2 Kayaçların sınıflandırılması Winkler, E. M. (1997). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg, 1-25.
3 Kayaçların sınıflandırılması Winkler, E. M. (1997). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg, 25-31.
4 Taş kaynakları / Yüzey işleme teknikleri De Camposinhos, R. (2014). Stone Cladding Engineering. Springer Science+Business Media, Dordrecht, 32-33.
5 Taşın mimari malzeme olarak kullanımı + Küçük sınav 1 Siegesmund, S., & Snethlage, R. (Eds.). (2014). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg, 43-92.
6 Kayaçlar ile ilgili poster ödevi Poster sunumları
7 Taş işçiliğinde kullanılan aletler Vivian, J. (1976). Building Stone Walls. Storey Publishing, LLC, 16-21.
8 Yığma taş yapım teknikleri Ching, F. D. K. (2019). Building Construction Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 179-180.
9 Taşın geleneksel yapılarda kullanımı Pereira, L., Catarino, L. & Dino, G. A. (Eds.) (2019). Natural Stone and Architectural Heritage. MDPI, Basel, 56-90.
10 Taşın çağdaş yapılarda kullanımı + Küçük sınav 2 Schulz, A. & Schulz, B. (Eds.). (2020). Manual of Natural Stone: Modern usage of classic building material. Detail Business Information GmbH, Munich, 123-216.
11 Öğrenci projeleri Proje değerlendirmesi
12 Öğrenci projeleri Proje değerlendirmesi
13 Öğrenci projeleri Proje değerlendirmesi
14 Öğrenci projeleri Proje değerlendirmesi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Proje teslimi

 

Ders Kitabı

Siegesmund, S. & Snethlage, R. (Eds.). (2014). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg. ISBN: 978-3-642-45154-6.

Winkler, E. M. (1997). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg. ISBN: 978-3-540-57626-6.

Ching, F. D. K. (2019). Building Construction Illustrated (6th ed.). Hoboken, NJ: Wiley. ISBN: 978-1-119-58316-5.

Vivian, J. (1976). Building Stone Walls. Storey Publishing, LLC. ISBN: 978-0882660745.

Schulz, A. & Schulz, B. (Eds.). (2020). Manual of Natural Stone: Modern usage of classic building material. Detail Business Information GmbH, Munich. ISBN: 978-3-95553-523-0.

De Camposinhos, R. (2014). Stone Cladding Engineering. Springer Science+Business Media, Dordrecht. ISBN: 978-94-007-6847-5.

Pereira, L., Catarino, L. & Dino, G. A. (Eds.) (2019). Natural Stone and Architectural Heritage. MDPI, Basel. ISBN: 978-3-03921-550-8.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Erickson, J. (2001). Rock Formations and Unusual Geologic Structures: Exploring the Earth's Surface. ISBN: 0-8160-4328-0.

Mukherjee, Swapna (2012). Applied Mineralogy: Applications in Industry and Environment. Springer Science & Business Media. ISBN 978-94-007-1162-4.

Minguet, J. M. (Ed.). (2017). Stone Houses: Best in Ecology. Monsa Publications, Barcelona. ISBN: 978-84-16500-40-6.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
30
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
10
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
20
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
16
16
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

X
6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

X
7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

X
8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.