GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık
ARCH 325 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mimarlıkta Doğal Taş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 325
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, doğal taşın mimaride kullanımı hakkında temel bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Malzeme bilgisinin öğrencilerin mimari tasarımları ile bütünleştirilmesi amaçlanmaktadır. Derste magmatik, tortul ve metamorfik kayaçlar ve özellikleri gibi jeoloji konuları, mimari öğeler olan taş ustalığı teknikleri ile moloz ve kesme taş duvar tipleriyle ilişkilendirilerek tanıtılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin doğal taşı mimari tasarımla nasıl bütünleştirecekleri konusunda yol gösterici olacak biçimde düzenlenmiştir. Mimaride taşın kullanımı ile ilgili konular işlenecektir. Taş, coğrafya, taş ustalığı, aletler, taşın geleneksel ve çağdaş kullanımları ile ilgili okumalar verilecek ve tartışmalar yapılacaktır. Öğrencilerden seçecekleri bir taş türü hakkında bir sunum posteri hazırlamaları istenecektir. Dönem boyunca konuk mimar ve konuşmacılar, tasarladıkları ve uygulamalarını tamamladıkları taş yapılar hakkında sunumlar yapacaktır. Bu dersin son haftalarında öğrenciler, çağdaş bir mimari dil ve yapı malzemesi olarak taş kullanarak bir konut projesi (150-250 m2) tasarlayacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği ve kapsamının tanıtımı | |
2 | Kayaçların sınıflandırılması | Winkler, E. M. (1997). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg, 1-25. |
3 | Kayaçların sınıflandırılması | Winkler, E. M. (1997). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg, 25-31. |
4 | Taş kaynakları / Yüzey işleme teknikleri | De Camposinhos, R. (2014). Stone Cladding Engineering. Springer Science+Business Media, Dordrecht, 32-33. |
5 | Taşın mimari malzeme olarak kullanımı + Küçük sınav 1 | Siegesmund, S., & Snethlage, R. (Eds.). (2014). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg, 43-92. |
6 | Kayaçlar ile ilgili poster ödevi | Poster sunumları |
7 | Taş işçiliğinde kullanılan aletler | Vivian, J. (1976). Building Stone Walls. Storey Publishing, LLC, 16-21. |
8 | Yığma taş yapım teknikleri | Ching, F. D. K. (2019). Building Construction Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 179-180. |
9 | Taşın geleneksel yapılarda kullanımı | Pereira, L., Catarino, L. & Dino, G. A. (Eds.) (2019). Natural Stone and Architectural Heritage. MDPI, Basel, 56-90. |
10 | Taşın çağdaş yapılarda kullanımı + Küçük sınav 2 | Schulz, A. & Schulz, B. (Eds.). (2020). Manual of Natural Stone: Modern usage of classic building material. Detail Business Information GmbH, Munich, 123-216. |
11 | Öğrenci projeleri | Proje değerlendirmesi |
12 | Öğrenci projeleri | Proje değerlendirmesi |
13 | Öğrenci projeleri | Proje değerlendirmesi |
14 | Öğrenci projeleri | Proje değerlendirmesi |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Proje teslimi |
Ders Kitabı | Siegesmund, S. & Snethlage, R. (Eds.). (2014). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg. ISBN: 978-3-642-45154-6. Winkler, E. M. (1997). Stone in Architecture. Springer Berlin Heidelberg. ISBN: 978-3-540-57626-6. Ching, F. D. K. (2019). Building Construction Illustrated (6th ed.). Hoboken, NJ: Wiley. ISBN: 978-1-119-58316-5. Vivian, J. (1976). Building Stone Walls. Storey Publishing, LLC. ISBN: 978-0882660745. Schulz, A. & Schulz, B. (Eds.). (2020). Manual of Natural Stone: Modern usage of classic building material. Detail Business Information GmbH, Munich. ISBN: 978-3-95553-523-0. De Camposinhos, R. (2014). Stone Cladding Engineering. Springer Science+Business Media, Dordrecht. ISBN: 978-94-007-6847-5. Pereira, L., Catarino, L. & Dino, G. A. (Eds.) (2019). Natural Stone and Architectural Heritage. MDPI, Basel. ISBN: 978-3-03921-550-8. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Erickson, J. (2001). Rock Formations and Unusual Geologic Structures: Exploring the Earth's Surface. ISBN: 0-8160-4328-0. Mukherjee, Swapna (2012). Applied Mineralogy: Applications in Industry and Environment. Springer Science & Business Media. ISBN 978-94-007-1162-4. Minguet, J. M. (Ed.). (2017). Stone Houses: Best in Ecology. Monsa Publications, Barcelona. ISBN: 978-84-16500-40-6. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
50
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
1
|
10
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
16
|
16
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. |
|||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. |
|||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. |
|||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. |
|||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. |
X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. |
X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. |
|||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. |
|||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar'a İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülü
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar, İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülleri'nde eş değer ödüle layık görüldü.
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.
Kıyafette ‘Bakteriyel’ Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nden Filiz Özbengi Uslu, Gözde Damla Turhan ve Selen Çiçek, ‘bakteriyel selüloz’ kullanarak giysi
"Mimarlığın Doğası"
Mimarlık Bölümü, "Mimarlığın Doğası" isimli iki günlük seminer serisinde Peyzaj Mimarı Artem Piskunov'u ve Mimar Ahmed Al-Ali'yi ağırladı.
Portekiz’in ‘İzmirli’ gözdesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Bengisu Özpirinççi (32), doktora için gittiği Portekiz’de kendi markasını kurdu, genç yaşında birçok önemli projeye
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç Hollanda Bursu kazandı
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç, Amsterdam Sanat Üniversitesi Mimarlık Akademisi 4 senelik Mimarlık Master programına kabul alarak Hollanda Bursu kazandı. Mezunumuz aynı zamanda
Kervansarayları izledi, Oxford’a ulaştı
Dünya genelindeki tarihi kervansarayların gün yüzüne çıkarılarak gelecek kuşaklara aktarılması hedefiyle projeler gerçekleştiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç.