GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık
ARCH 330 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yapı Strüktürlerinde Örnek Çalışmalar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste strüktürel sistemler malzemeye ilişkin olarak anlatılmaktadır. Ders öğrencilerin yapı bilgisi ve detay tasarımı kapasitelerini geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders seminer, ders anlatım ve analiz çalısmalarını içermektedir. Bu ders strüktürel sistemlerin analizi, uygun tekniklerin, malzemelerin ve bu malzemelere ait özelliklerin kavranması teması etrafında yapılandırılacaktır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders programının incelenmesi: Giriş, yoklama ve süreç. Tarihsel bağlam içinde strüktürel sistemler, Strüktürel sistemlerin tanımlanması: Tanım, görev, malzeme ve seçim kriterleri. | Giriş. Metin dağıtımı ve tartışma |
2 | Ahşap strüktürler: Ağır ahşap karkas, hafif ahşap karkas. | Ahşap strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi |
3 | Ahşap strüktürlü tanınmış binaların incelenmesi. | Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
4 | Yığma yapılar: Tuğla duvarlar, taş ve beton duvarlar. Yığma yapı örneklerinin incelenmesi. | Yığma yapıların inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi. Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
5 | Çelik ve hafif çelik strüktürler | Çelik strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi |
6 | Çelik strüktürlü tanınmış binaların incelenmesi. | Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
7 | Beton strüktürler: Yerinde dökme ve prefabrik beton strüktürler. | Beton strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi |
8 | Beton strüktürlü tanınmış yapıların incelenmesi. | Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
9 | Gergili strüktürler: Birleşimi ve fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri. Gergi strüktürlü binaların incelenmesi. | Membran ve halat benzeri malzemelerin inşa yöntemlerine giriş. Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
10 | Kabuk strüktürler: Form, alan, fabrikasyon teknikleri ve malzeme özellikleri | Kabuk strüktürlerin inşa yöntemlerine giriş ve örneklerin incelenmesi. |
11 | Kabuk strüktürlü tanınmış yapıların incelenmesi. | Öğrencilerin verilen örnekler üzerinden strüktür çözümlerini incelemeleri. |
12 | Yüksek binalarda strüktürel sistemler. | Yüksek binalarda kullanılan strüktür çeşitlerinin ve örneklerin incelenmesi. |
13 | Tanınmış yüksek yapıların incelenmesi. | Yüksek binalarda strüktürler ve örneklerin incelenmesi. |
14 | Tüm araştırmaların gözden geçirilmesi | Araştırma notlarının ve diğer çalışmaların derlenmesi. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Teslimi |
Ders Kitabı | Akademik Araştırma |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
30
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
2
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
7
|
2
|
14
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. |
|||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. |
|||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. |
|||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. |
X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. |
|||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
|||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. |
X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. |
|||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. |
X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar'a İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülü
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar, İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülleri'nde eş değer ödüle layık görüldü.
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.
Kıyafette ‘Bakteriyel’ Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nden Filiz Özbengi Uslu, Gözde Damla Turhan ve Selen Çiçek, ‘bakteriyel selüloz’ kullanarak giysi
"Mimarlığın Doğası"
Mimarlık Bölümü, "Mimarlığın Doğası" isimli iki günlük seminer serisinde Peyzaj Mimarı Artem Piskunov'u ve Mimar Ahmed Al-Ali'yi ağırladı.
Portekiz’in ‘İzmirli’ gözdesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Bengisu Özpirinççi (32), doktora için gittiği Portekiz’de kendi markasını kurdu, genç yaşında birçok önemli projeye
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç Hollanda Bursu kazandı
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç, Amsterdam Sanat Üniversitesi Mimarlık Akademisi 4 senelik Mimarlık Master programına kabul alarak Hollanda Bursu kazandı. Mezunumuz aynı zamanda
Kervansarayları izledi, Oxford’a ulaştı
Dünya genelindeki tarihi kervansarayların gün yüzüne çıkarılarak gelecek kuşaklara aktarılması hedefiyle projeler gerçekleştiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç.