GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık
ARCH 332 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mimarlık ve Ütopyacı İmgelem
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 332
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı mimarlıkta ütopya kavramını tanıtmak ve öğrencilere dijital çağda mimari ütopya fikirleri inşa etmek için gerekli olan entelektüel zemini kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, mimarlıkta ütopya, distopya ve çağdaş ütopya kavramı arasında bir eşik gibi hareket edecektir. Öğrenciler farklı alanlarda ütopyacı fikirleri takip ederek, mimarlık ve diğer disiplinler arasındaki muğlak sınırın keşfine çıkacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Ders Yapısı ve Gereksinimleri | Link http://www.waithinktank.com/A-Map-to-Utopia, ulaşıldı 24.02.2023 |
2 | Gezgin kavram olarak ütopya | Bal, M. (2002). Travelling Concepts in The Humanities: A Rough Guide, Toronto, p.24-25. (zorunlu okuma) #Ödev01 |
3 | 21. yüzyıl mimari ütopyaları | distopyaları | Jalving, C. Utopia in the Eye of Beholder A Theoretical Perspective. 2012. In Gether, C., Høholt, S. & Laurberg., M. (Eds.), Utopia and Contemporary Art, p.29-36.(zorunlu okuma) |
4 | 20. yüzyıl mimari ütopyaları | distopyaları | Schaik, M. & Macel, O. 2015. Exit Utopia: Architectural Provocations 1956-76. Prestel Pub. (zorunlu okuma) |
5 | Mimari biyo- ütopyalar | biyo-distopyalar & Ekoloji | #Ödev02 |
6 | 19. yüzyıl mimari ütopyaları | distopyaları | Duncombe, S. Imagining No-Place The Subversive Mechanics of Utopia. 2012. In Gether, C., Høholt, S. & Laurberg., M. (Eds.), Utopia and Contemporary Art, p.39-47. (zorunlu okuma) |
7 | 17. ve 18. yüzyıl mimari ütopyaları | distopyaları | #Ödev03 |
8 | Mimari ütopyalar | distopyalar & Edebiyat | #Ödev04 |
9 | Mimari ütopyalar | distopyalar & Sinema | #Ödev05 Movies: Alphaville - La Planete Sauvage - Samsara |
10 | Mimari ütopyalar | distopyalar & Batılı olmayan | #Ödev06 Kumar, K. (2003). Aspects of the Western Utopian Tradition. History of the Human Sciences, 16(1), 63–77. (zorunlu okuma) |
11 | Mimari ütopyalar | distopyalar & Karmaşık sistemler | Ara Kitapçık Teslimi |
12 | Sunumlar | #Ödev07 (zorunlu okuma yok) |
13 | Sunumlar | (zorunlu okuma yok) |
14 | Sunumlar | # Ödev08 (zorunlu okuma yok) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Kitapçık Teslimi Proje |
Ders Kitabı | Kumar, K. (2003). Aspects of the Western Utopian Tradition. History of the Human Sciences, 16(1), 63–77. Schaik, M. & Macel, O. 2015. Exit Utopia: Architectural Provocations 1956-76. Prestel Pub. ISBN-13: 978-3791329734 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.waithinktank.com/A-Map-to-Utopia, accessed on 24.02.2023 More, Thomas (1962) Utopia, trans. R. Robinson. London: Dent & Sons. Wells, H. G. (1994[1905]) A Modern Utopia. Edited and introduced by K. Kumar. London: Dent and Sons. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
8
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
25
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1.5
|
21
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
3
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
17
|
17
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. |
|||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. |
|||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. |
|||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. |
|||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. |
|||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
|||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. |
|||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. |
X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. |
X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar'a İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülü
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar, İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülleri'nde eş değer ödüle layık görüldü.
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.
Kıyafette ‘Bakteriyel’ Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nden Filiz Özbengi Uslu, Gözde Damla Turhan ve Selen Çiçek, ‘bakteriyel selüloz’ kullanarak giysi
"Mimarlığın Doğası"
Mimarlık Bölümü, "Mimarlığın Doğası" isimli iki günlük seminer serisinde Peyzaj Mimarı Artem Piskunov'u ve Mimar Ahmed Al-Ali'yi ağırladı.
Portekiz’in ‘İzmirli’ gözdesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Bengisu Özpirinççi (32), doktora için gittiği Portekiz’de kendi markasını kurdu, genç yaşında birçok önemli projeye
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç Hollanda Bursu kazandı
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç, Amsterdam Sanat Üniversitesi Mimarlık Akademisi 4 senelik Mimarlık Master programına kabul alarak Hollanda Bursu kazandı. Mezunumuz aynı zamanda
Kervansarayları izledi, Oxford’a ulaştı
Dünya genelindeki tarihi kervansarayların gün yüzüne çıkarılarak gelecek kuşaklara aktarılması hedefiyle projeler gerçekleştiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç.