GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık
ARCH 342 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bina Yapım Projesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 342
|
Bahar
|
1
|
4
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaKonuşmacıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, bina yapım projesinde gerekli olan mimari detay çizimlerinin geliştirilmesini, proje yönetimi terminolojisini, yapım planlaması, iş programlaması ve maliyet hesabını öğretmeyi hedefler. Ders ayrıca mimarın inşaat sürecindeki rolünün kavranması, yapım endüstrisi paydaşlarıyla etkileşimin sağlanması, yapım sürecindeki iletişim prosedürlerinin ve süreçteki yasal mevzuatın öğretilmesini hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bina Yapım Projesi I dersi bu derse temel oluşturmaktadır. Bu derste öğrenciler öncelikle Bina Yapım Projesi I dersinde tasarlayıp geliştirdikleri mimari projenin uygulama detaylarını geliştireceklerdir. Ardından bu proje ve detayları temel alınarak iş kalemlerini inceleyecekler, başlangıç düzeyde maliyet hesapları ve iş programı geliştireceklerdir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Gereklilikler – Proje tanımlaması | •Merdiven plan ve kesitleri(1/20) |
2 | Uygulama Projesi / Detay Geliştirme | ·Merdiven plan ve kesitleri ve detayları (1/20,1/5) ·Sistem detayları (1/10, 1/5) |
3 | Uygulama Projesi / Detay Geliştirme | ·Merdiven plan ve kesitleri(1/20) ·Sistem detayları (1/10) |
4 | Uygulama Projesi / Detay Geliştirme | ·Banyo plan ve kesitleri (1/20) ·Tavan Planı (1/20) (ıslak hacim) |
5 | Uygulama Projesi / Detay Geliştirme | ·Banyo plan ve kesitleri (1/20) ·Tavan Planı (1/20) (ıslak hacim) |
6 | Uygulama Projesi / Detay Geliştirme | ·Duvar sistem detayları ·Merdiven plan ve kesitleri(1/20) ·Banyo plan ve kesitleri (1/20) ·Tavan Planı (1/20) ·Sistem detayları (1/5,1/10) |
7 | Ara sınav 1 | |
8 | Holiday | |
9 | Keşif, Metraj ve Maliyet hesabı | •Teknik şartname •Mutfak plan ve kesitleri •Banyo plan ve kesitleri (1/20) |
10 | Keşif, Metraj ve Maliyet hesabı | •Keşif, Metraj ve proje maliyet hesabının notlanması •Mutfak plan ve kesitleri •In class assignment |
11 | İş Programları | •İş programının ders saatinde kritikler doğrultusunda yapılması |
12 | Deprem ve Mimarlık | Sunum ve örnek uygulama |
13 | Yangın yönetmeliği | • Örnek yangın kaçış planının kritikler doğrultusunda çizilmesi (In class assignment ) |
14 | İş Programları | •Tüm planlar ve dokümanlar |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | •Tüm planlar ve dokümanlar |
16 | Final Teslimi |
Ders Kitabı | Ders, verilen proje tanımı çerçevesinde, uygulama detaylarının çizilmesini, metraj, maliyet hesabıve iş programının yapılmasını hedeflemektedir. Bu süreç kapsamında birebir stüdyo ortamında verilecek kritikler, öğrencilerin izleyeceği esas ve standartlar ders notlarını oluşturacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
45
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
25
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
24
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
143
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. |
X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. |
X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. |
X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. |
X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. |
|||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
|||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. |
X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. |
X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. |
X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar'a İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülü
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar, İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülleri'nde eş değer ödüle layık görüldü.
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.
Kıyafette ‘Bakteriyel’ Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nden Filiz Özbengi Uslu, Gözde Damla Turhan ve Selen Çiçek, ‘bakteriyel selüloz’ kullanarak giysi
"Mimarlığın Doğası"
Mimarlık Bölümü, "Mimarlığın Doğası" isimli iki günlük seminer serisinde Peyzaj Mimarı Artem Piskunov'u ve Mimar Ahmed Al-Ali'yi ağırladı.
Portekiz’in ‘İzmirli’ gözdesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Bengisu Özpirinççi (32), doktora için gittiği Portekiz’de kendi markasını kurdu, genç yaşında birçok önemli projeye
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç Hollanda Bursu kazandı
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç, Amsterdam Sanat Üniversitesi Mimarlık Akademisi 4 senelik Mimarlık Master programına kabul alarak Hollanda Bursu kazandı. Mezunumuz aynı zamanda
Kervansarayları izledi, Oxford’a ulaştı
Dünya genelindeki tarihi kervansarayların gün yüzüne çıkarılarak gelecek kuşaklara aktarılması hedefiyle projeler gerçekleştiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç.