Bizi takip edin
|
EN

ARCH 370 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yapılı Çevrenin Analizi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 370
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı This course is designed to enrich the professional skills of architecture students by means of analysis and rethinking on a particular built environment (urban, rural, industrial, domestic, commercial, etc). It is based upon selected readings and field trips where students will carry out an analysis of a selected location using a number of analytical techniques.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Will be able to demonstrate analytical techniques in relation to the built environment and understand how and why such analyses are carried out.
  • Will be able to demonstrate a detailed understanding of the fundamentals of space and place.
  • Will have learned the skills to be able to access information on the built environment, both as a desk top study and through site survey.
  • Will further enhance their approach to site survey within the context of their studio projects.
Ders Tanımı The course begins by establishing a common understanding of notions of space and place, initially at a small scale and then at an urban scale. We establish a definition of what the ‘built environment’ might include. After a number of classroom based sessions students are assigned a neighborhood and will put what they have learned into practice. The final output will present a number of annotated drawings which will be reviewed at the end of the course.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Course Introduction Readers will be provided as necessary
2 Architecture and the Built Environment – what is it and why should we analyze it?
3 Placemaking 1 - fieldwork
4 Placemaking 2
5 Elements of the Built Environment
6 The sensory dimension of the built environment.
7 Fieldwork – Sensory analysis
8 Student presentations of sensescape data
9 Fieldwork – data collection
10 In-class working – compiling final boards
11 In-class working – compiling final boards
12 In-class working – compiling final boards
13 Final group tutorials
14 Final presentations and reviews
15 Semester Review
16 Semester Review

 

Ders Kitabı

The Built Environment, A Collaborative Inquiry into Design and Planning, (ed.) Wendy R. McClure and Tom J. Bartuska, 2007, John Wiley & Sons, ISBN-13: 978-0470007525

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Carmona, M., & Tiesdell, S. 2007.  Urban Design Reader. Oxford:  Elsevier. 181-184, ISBN-13: 978-0-7506-6531-5
Cullen, G. 1961. Townscape. Reinhold Publishing Corporation, USA: Newyork ISBN-13: 978-0750620185
Gehl  J., Svarre, B. 2013. How To Study Public Life (K.A. Steenhard Trans.) Washington, DC: Island Press, 2, ISBN-13 ‏: ‎ 978-1610914239
Gehl, J. 2011. Life between Buildings: Using Public Space. Washington DC: Island Press. 129. ISBN-13 : ‎ 978-1597268271
Moughtin, C. 1999. Urban Design: Method And Techniques. (Architectural Press, England), ISBN-13: 978-0750641029
Moughtin, C. 1992 Urban Design:Street and Square. 3rd ed. (Architectural Press, England) ISBN-13: 978-0750657174
Lynch, K. 1960.  The Image of The City.London. The MIT Press. ISBN-13: 978-0262620017
Lynch, K. 1962. Site Planning. The MIT Press. ISBN-13:  978-0262121064
Lynch, K. 1981.  Good City  Form. The MIT Press. ISBN-13:978-0262620468

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
1
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
6
12
Proje
1
8
8
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
96

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

X
2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

X
3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

X
4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

X
6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

X
7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

X
8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

X
9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

X
10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.