Bizi takip edin
|
EN

ARCH 380 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mimarlıkta Sürdürülebilirlik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 380
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, sürdürülebilirlik kavramının yapısal çevremiz ile olan ilişkilerini, Yapı Biyolojisi ve Ekolojisi İlkelerince aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sürdürülebiriliğin ne anlama geldiği
  • Ekolojik sürdürülebilir gelişmenin yapısal çevremizdeki yeri, anlamı ve değeri
  • Mimar ve tasarımcıların gelecekte, sürdürülebilirliğin içinde yer alacaklığı rolün önemi
  • İyi yaşam hali, yerine ait mimarlık ve ekolojik konsept çözümler için gerekli bilgi edinme
Ders Tanımı Çarpık yaşam alanlarının da etken olduğu çevresel sorunları, hen insan hem de çevre sağlığını tehtid etmeyecek şekilde inşaa etmek için gerekli araç ve öngörüleri, bütüncül bir bakış açısında harmanlamaya, değerlendirmeye, birleştirmeye çalışarak, buna hizmet edecek enerji etkin, sağlıkı, karbon ayak izi düşük, toplumsal sosyal sürdürülebirliği destekleyen yapıları tasarlamak

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin işlenişi ve sürdürülebilirlik kavramı üzerine genel bilgilendirme
2 Sürdürülebilir yapılı çevre konularının tanıtılması
3 Sürdürülebilir bina ve bölge değerlendirme araçlarının tanıtılması Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
4 Sürdürülebilir bina ve bölge değerlendirme araçlarının tanıtılması Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
5 Sürdürülebilir- çevre dostu yapı malzemeleri - LCA Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
6 Sürdürülebilir- çevre dostu yapı malzemeleri Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
7 Bütünleşik Bina Tasarım Yaklaşımı (BBTY) Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
8 Bütünleşik Bina Tasarım Yaklaşımı (BBTY) Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
9 Ana Konular- Enerji Etkin Yapılar Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
10 Ana Konular- Havalandırma Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
11 Ana Konular – Alternatif yapı malzemeleri Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
12 Ana Konular – yapılı çevrede döngüsel yaklaşımlar Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir.
13 Öğrenci Sunumları Her hafta 7 öğrenci final sunumlarını yapacaktır
14 Öğrenci Sunumları Her hafta 7 öğrenci final sunumlarını yapacaktır
15 Öğrenci Sunumları Her hafta 7 öğrenci final sunumlarını yapacaktır
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Blackboard üzerinden kaynak önerilerinde bulunulacaktır. 
Öğrencileri kendi doğru kaynak taramaları teşvik edilecektir.  

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
1
15
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
7
85
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
15
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
4
8
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

X
3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

X
4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

X
6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

X
8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.