Dersin Adı
|
Mimarlıkta Sürdürülebilirlik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 380
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Yüz Yüze |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Grup çalışması Olgu / Vaka çalışması Kritik verme Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, sürdürülebilirlik kavramının yapısal çevremiz ile olan ilişkilerini, Yapı Biyolojisi ve Ekolojisi İlkelerince aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Sürdürülebiriliğin ne anlama geldiği
- Ekolojik sürdürülebilir gelişmenin yapısal çevremizdeki yeri, anlamı ve değeri
- Mimar ve tasarımcıların gelecekte, sürdürülebilirliğin içinde yer alacaklığı rolün önemi
- İyi yaşam hali, yerine ait mimarlık ve ekolojik konsept çözümler için gerekli bilgi edinme konusunda detaylı bilgi sahibi olurlar.
|
Ders Tanımı
|
Ders, çevreye duyarlı binaların tasarımı ve inşası ve bunların kentsel bağlamı ile ilgili bir dizi konuyu inceler, aktarır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin işlenişi ve sürdürülebilirlik kavramı üzerine genel bilgilendirme |
|
2 |
Sürdürülebilir bina ve bölge değerlendirme araçlarının tanıtılması. |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
3 |
Sürdürülebilir bina ve bölge değerlendirme araçlarının tanıtılması |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
4 |
Sürdürülebilir- çevre dostu yapı malzemeleri - LCA |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
5 |
Sürdürülebilir- çevre dostu yapı malzemeleri |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
6 |
Bütünleşik Bina Tasarım Yaklaşımı (BBTY) |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
7 |
Bütünleşik Bina Tasarım Yaklaşımı (BBTY) |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
8 |
Ana Konular- Enerji Etkin Yapılar |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
9 |
ARA SINAVLAR HAFTASI |
ARA SINAV |
10 |
Ana Konular- Havalandırma |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
11 |
Ana Konular – Alternatif yapı malzemeleri- yapılı çevrede döngüsel yaklaşımlar |
Saat 14.00-14.45 arası öğrenciler o günkü ders ile ilgili sunum yapacaklardır. Konu ile ilgili araştırmaların yapılması gerekir. |
12 |
Öğrenci Sunumları |
Her hafta 7 öğrenci final sunumlarını yapacaktır |
13 |
Öğrenci Sunumları |
Her hafta 7 öğrenci final sunumlarını yapacaktır |
14 |
Öğrenci Sunumları |
Her hafta 7 öğrenci final sunumlarını yapacaktır |
15 |
- |
|
16 |
- |
|
Ders Kitabı
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
25
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
Toplam |
8
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
85
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
15
|
Toplam |
8 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
4
|
8
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
|
|
Toplam |
122
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
3 |
Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
4 |
Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
5 |
Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
6 |
Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
8 |
Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest