Bizi takip edin
|
EN

ARCH 422 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mimarlık Yaz Okulu
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 422
Güz/Bahar
0
0
0
0

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders özellikle yaz dönemlerinde uluslararası veya akademik işbirlikleri ile diğer okulların mimarlık, şehir bölge planlama ve benzeri bölümleri ile ortak olarak tasarlanan bir ders olup, değişik mimari ve kentsel temalar özelinde yapısal çevre ve kentleri etkileyen güncel sorunlara tasarım bazında çözüm geliştirmeyi hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders Tanımı Bu ders, mimarlık ve kent ilişkisi üzerinden güncel bir tema üzerine şekillenen ve öğrencilerin verilen tema bazında tasarım çözümü üreterek farklı üniversiteler ve akademisyenler ile iş birliğini kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders programının incelenmesi, grupların oluşturulması, tema hakkında genel bilgi
2 Akademik Tema Semineri Tema hakkında akademik makale Sara Meerow & Joshua P. Newell (2019) Urban resilience for whom, what, when, where, and why?, Urban Geography, 40:3, 309-329, DOI: 10.1080/02723638.2016.1206395
3 Akademik Tema Semineri Tema hakkında akademik makale Jean-Marie Cariolet, Marc Vuillet, Youssef Diab (2019) Mapping urban resilience to disasters – A review, Sustainable Cities and Society, Volume 51, 2019, 101746, ISSN 2210-6707, https://doi.org/10.1016/j.scs.2019.101746
4 Arazi Çalışması I Araştırma ve Analiz
5 Kent Semineri Seçilen kent hakkında akademik makale Salata, Stefano, Bensu Erdoğan, and Bersu Ayruş. 2022. "Designing Urban Green Infrastructures Using Open-Source Data—An Example in Çiğli, Izmir (Turkey)" Urban Science 6, no. 3: 42. https://doi.org/10.3390/urbansci6030042
6 Arazi Modelleme ve Veri Analizi Semineri Modelleme bilgisayar uygulamaları
7 Arazi Modelleme ve Veri Analizi Semineri Modelleme bilgisayar uygulamaları
8 Arazi ve kent dinamiklerinin haritalandırılması Araştırma ve Analiz/ Sunum
9 Konsept Tasarım Mimari çizim
10 Dönem Tasarım Projesi Mimari çizim
11 Arazi Çalışması II Araştırma ve Analiz
12 Dönem Tasarım Projesi Mimari çizim
13 Dönem Tasarım Projesi Mimari çizim
14 Dönem Tasarım Projesi Mimari çizim
15 Projelerin Sunumu Proje Teslimi/ Sunum
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Önerilen makaleler ve materyallerin listesi her sene seçilen temaya göre oluşturulacaktır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
2
3
6
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
2
8
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
4
8
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

X
6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

X
7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

X
9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

X
10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.