Dersin Adı
|
Mimarlık Yaz Okulu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 422
|
Güz/Bahar
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
-
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Grup çalışması Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap Kritik verme Jüri Gezi / İnceleme Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu ders özellikle yaz dönemlerinde uluslararası veya akademik işbirlikleri ile diğer okulların mimarlık, şehir bölge planlama ve benzeri bölümleri ile ortak olarak tasarlanan bir ders olup, değişik mimari ve kentsel temalar özelinde yapısal çevre ve kentleri etkileyen güncel sorunlara tasarım bazında çözüm geliştirmeyi hedefler. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, mimarlık ve kent ilişkisi üzerinden güncel bir tema üzerine şekillenen ve öğrencilerin verilen tema bazında tasarım çözümü üreterek farklı üniversiteler ve akademisyenler ile iş birliğini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ders programının incelenmesi, grupların oluşturulması, tema hakkında genel bilgi |
|
2 |
Akademik Tema Semineri |
Tema hakkında akademik makale Sara Meerow & Joshua P. Newell (2019) Urban resilience for whom, what, when, where, and why?, Urban Geography, 40:3, 309-329, DOI: 10.1080/02723638.2016.1206395 |
3 |
Akademik Tema Semineri |
Tema hakkında akademik makale Jean-Marie Cariolet, Marc Vuillet, Youssef Diab (2019) Mapping urban resilience to disasters – A review, Sustainable Cities and Society, Volume 51, 2019, 101746, ISSN 2210-6707, https://doi.org/10.1016/j.scs.2019.101746 |
4 |
Arazi Çalışması I |
Araştırma ve Analiz |
5 |
Kent Semineri |
Seçilen kent hakkında akademik makale Salata, Stefano, Bensu Erdoğan, and Bersu Ayruş. 2022. "Designing Urban Green Infrastructures Using Open-Source Data—An Example in Çiğli, Izmir (Turkey)" Urban Science 6, no. 3: 42. https://doi.org/10.3390/urbansci6030042 |
6 |
Arazi Modelleme ve Veri Analizi Semineri |
Modelleme bilgisayar uygulamaları |
7 |
Arazi Modelleme ve Veri Analizi Semineri |
Modelleme bilgisayar uygulamaları |
8 |
Arazi ve kent dinamiklerinin haritalandırılması |
Araştırma ve Analiz/ Sunum |
9 |
Konsept Tasarım |
Mimari çizim |
10 |
Dönem Tasarım Projesi |
Mimari çizim |
11 |
Arazi Çalışması II |
Araştırma ve Analiz |
12 |
Dönem Tasarım Projesi |
Mimari çizim |
13 |
Dönem Tasarım Projesi |
Mimari çizim |
14 |
Dönem Tasarım Projesi |
Mimari çizim |
15 |
Projelerin Sunumu |
Proje Teslimi/ Sunum |
16 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
Ders Kitabı
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Önerilen makaleler ve materyallerin listesi her sene seçilen temaya göre oluşturulacaktır.
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
1
|
10
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
20
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
9
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
0 |
0 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
2
|
3
|
6
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
2
|
8
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
6 |
Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
7 |
Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest