Dersin Adı
|
Sanat ve Tasarım Stüdyosu 1
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 101
|
Güz
|
1
|
8
|
5
|
8
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Yüz Yüze |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Grup çalışması Soru & Cevap Kritik verme Jüri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Beş farklı disiplin için ortak olan tasarım dilini kavramayı sağlayacak temeli oluşturmak, öğrencilerin çok boyutlu düşünebilmelerini sağlamak, uygulamaya yönelik el ve zihin becerilerini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Öğrenci, sanat ve tasarıma yönelik evrensel değerleri, temel ilke ve kuralları kullanma becerisini kazanabilecektir.
- Öğrenci, iki ve üç boyutlu kompozisyonları oluşturan öğelerin özelliklerine karar verebilecektir.
- Öğrenci, bir kompozisyonda yer alan öğelerin birbirleriyle ve bütün ile olan ilişkisini, kompozisyonda bütünlüğü sağlayacak şekilde düzenleyebilecektir.
- Öğrenci, bir tasarım problemini çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol ederek ilişkiler ağını kurgulayabilecektir.
- Öğrenci, nesneleri, çevreyi, sanat yapıtlarını ve tasarım ürünlerini eleştirel bir gözle değerlendirme becerisini kazanabilecektir.
- Öğrenci, sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirme sürecinde kendi ürünlerini nesnel bir gözle değerlendirebilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir. Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: [Isınma çalışması] Tasarım üzerine temel terminolojiler ve ilişkiler ağı. |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
2 |
Kompozisyon nedir? Kompozisyonun elemanları, nitelikleri ve gruplama prensipleri. |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
3 |
Kompozisyonun nitelikleri: Tasarım elemanları, organizasyon ve görsel alan |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
4 |
Kompozisyonun nitelikleri: Tasarım elemanları, organizasyon ve görsel alan |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
5 |
Analiz ve organizasyon prensipleri/tipleri |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
6 |
Analiz ve organizasyon prensipleri/tipleri |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
7 |
Tasarım temaları ve tasarım elemanı tipleri |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
8 |
Ara sınav Haftası |
Ders işlenmeyecektir. |
9 |
Tasarım temaları ve tasarım elemanı tipleri |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
10 |
Sunum tasarımı |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
11 |
Sunum tasarımı |
Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi. |
12 |
Final Projesi |
Final projesi üzerine çalışma. |
13 |
Final Projesi |
Final projesi üzerine çalışma. |
14 |
Final Projesi |
Final projesi üzerine çalışma. |
15 |
Final Projesi |
Jüri |
16 |
Dönem değerlendirmesi. |
Yok |
Ders Kitabı
|
Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve alıştırmalara yönelik bilgi, ödev kâğıtlarında verilir.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Haftalık konularla ilgili kaynaklar görsel ya da yazılı malzeme güncel olarak öğrencilere verilebilmektedir.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
32
|
2
|
64
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
16
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
233
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
9 |
Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
10 |
Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest