GEHU 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çağdaş Dünya Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 203
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı,çağdaş dünya tarihinin temel boyutlarını tanıtarak öğrencilerin genel kültürünü yükseltmektir. Siyaset Bilimi öğrencileri için ise bu ders, diğer bölüm derslerine geçişi kolaylaştıracak bir işlev görecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modernitenin ekonomik, sosyal ve siyasi yönlerini tarihsel bakış açısıyla açıklayabilecek
  • Çağdaş dünya tarihinin kökenlerindeki önemli fikirleri açıklayabilecek
  • Modern dünyanın yaratılmasında Rönesans ve Reform hareketlerinin oynadığı rolü açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren devrimleri ( tarım, sanayi, ideolojik ve teknolojik) açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren sömürgecilik, kölelik, emperyalizm, otoriter ve totaliter rejimler ve siyasi aşırıcılık gibi olumsuz fenomenlere dair bilgi sahibi olabilecek
  • Avrupa imparatorluklarının çöküşünü ve ulus-devletlerin ortaya çıkışını açıklayabilecek
  • Komünizmin bitişini ve komünizm sonrası dünya düzeninin, Birleşmiş Milletler, AB ve NATO gibi örgütlerin dünya düzeninin merkezi olarak ortaya çıkışını açıklayabilecektir
Ders Tanımı Bu bir giriş dersidir ve öğrencileri siyaseti tarihsel bir perspektiften incelemeye teşvik etmek üzere tasarlanmıştır. Ders içeriği, çağdaş dünya tarihi hakkındaki akademik kaynakçadan, siyasi ve kültürel tarihi odak alarak oluşturulmuştur. Öğrencilerden, (1) haftalık okumaları yapmaları, (2) dersteki tartışmalara katkıda bulunmaları ve sunum yapmaları, (3) derste verilen bilgileri ve akademik literatürdeki konuları analiz ederek içselleştirmeleri, ve (4) sınavlara öğretim üyesinin kılavuzluğunda hazırlanmaları beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Explanation of the course syllabus and of the bibliography. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43. ALL entries in the additional bibliography.
2 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43. FOUCAULT, Michel, 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books, pp. 170-177. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
3 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
4 Batı'nın yükselişi ve Batılı insan etkisi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 54-80. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
5 Doğu'daki "Beyaz Tehlike"; Rus ve Amerikan İmparatorluklarının Yayılması WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
6 Doğu'daki "Beyaz Tehlike"; Rus ve Amerikan İmparatorluklarının Yayılması WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
7 Arasınav
8 Bilimsel Devrim ve Sanayi Devrimi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 136-152. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY
9 Büyük Savaş ve Yeni Dünya Dini olarak Komünizmin Doğuşu WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 153-182. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
10 İki savaş arası dönemde Asya WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 183-202.
11 İkinci Dünya Savaşı; Soğuk Savaş ve Terör Dengesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 203-227. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
12 Sovyetler Birliği ile Doğu Avrupa'da Sosyalist Rejimler ve Yıkılmaları WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 241-257. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
13 İkinci Dünya Savaşı Sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
14 Soğuk Savaş Sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
15 1500'den Dekolonizasyona Afrika WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 44-53, 228-240. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunumları ve okumalar Blackboard aracılığıyla öğrencilerle paylaşılacaktır. 

Woodruff W 2002, A concise history of the modern world, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York (Temel ders kitabı, İEÜ kütüphanesinde mevcuttur).

Önerilen Okumalar/Materyaller

FOUCAULT, M 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books.

GIDDENS, Anthony, 1990. The consequences of modernity. Cambridge: Polity Press.

HOBSBAWM, E 1997. Age of revolution, 1789-1848, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1975. Age of capital, 1848-1875, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1997. Age of empire, 1875-1914, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1995. Age of extremes: a history of the world, 1914-1991, New York: Vintage Books.

MOSES, AD (ed.) 2008. Empire, colony, genocide: conquest, occupation, and subaltern resistance in world history, New York: Berghahn Books.

CROWE, D 1992. The essentials of European history: 1914 to 1935, World War I and Europe in crisis, Piscataway NJ: Research & Education Association.

NORTON, DH 1990. The essentials of European history: 1935 to the 1988, World War II and the iron curtain, Piscataway NJ: Research & Education Association.

KAMRAVA, M 2011. The modern Middle East: a political history since the First World War, Berkeley: University of California Press.

KENNEDY, P 1988. The rise and fall of the great powers: Economic change and military conflict from 1500 to 2000, London: Unwin Hyman.

 

Ayrıca öğrenciler akademik veritabanları üzerinden ilgili yayınlara ulaşabilir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.