Bizi takip edin
|
EN

GEHU 205 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Sorunlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 205
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencileri, tüm dünyada karşılaşılan toplumsal sorunlar ve sosyolojik fikirler ile günlük yaşam deneyimleri arasındaki bağlantılar ile tanıştırmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Toplumsal sorunları tanımlayabilecektir.
  • Toplumsal sorunlara ilişkin süreçleri açıklayabilecektir.
  • Toplumsal sorunları eleştirel düşünce ile tartışabilecektir.
  • Kişisel yaşam deneyimlerinin daha geniş toplumsal ve tarihsel güçlerle nasıl bir etkileşimde olduğunu açıklayabilecektir.
  • Günlük toplumsal sorunları, sosyolojik düşünce temelinde değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı ers, modern dünyada karşılaşılan; kentleşme, göç, yoksulluk, değişen aile yapısı, ırkçılık, cinsiyetçilik, işsizlik, güvenli olmayan iş ortamları ve çevresel sorunlar gibi toplumsal sorunları kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Sosyolojik Yaklaşım ve Toplumsal Sorunlar Mooney, Knox and Schacht, pp. 1-28.
3 Eşitsizlik Sorunları: Çalışma ve İşsizlik Mooney, Knox and Schacht, pp. 225-266.
4 Eşitsizlik Sorunları: Yoksulluk ve Ekonomik Eşitsizlik Mooney, Knox and Schacht, pp. 188-225.
5 Eşitsizlik Sorunları: Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Yönelim Mooney, Knox and Schacht, pp. 357-438.
6 Hastalık ve Sağlık Hizmetleri Sorunları Mooney, Knox and Schacht, pp. 29-72.
7 Ara Sınav
8 Resmi Tatil
9 Refah Sorunları: Suç ve Sosyal Kontrol Mooney, Knox and Schacht, pp. 109-146.
10 Nüfus Artışı ve Kentleşme Mooney, Knox and Schacht, pp. 438-470.
11 Film Gösterimi
12 Çevre Sorunları Mooney, Knox and Schacht, pp. 470-510.
13 Bilim ve Teknoloji Mooney, Knox and Schacht, pp. 510-555.
14 Dersin Gözden Geçirilmesi
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Linda Mooney, David Knox and Caroline Schacht, Understanding Social Problems, 7th ed., Wadsworth Publications, 2011.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
50
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
40
40
Final Sınavı
1
44
44
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.