GEHU 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Marka İletişiminde Hikayeleştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 301
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık öğrencilerinin marka yönetimi ve marka iletişimi konularında klasik ve modern hikaye anlatma tekniklerinin önemini, yararlarını ve güncel kullanımlarını öğrenerek, yaratıcı çalışmalarda uygulamalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • hikaye anlatma tekniklerini marka iletişimive marka yönetimi alanlarında kullanabilecektir
  • hikaye anlatma teknikleriyle reklam fikri ve reklam kampanyası yaratabilecektir,
  • hikaye anlatma tekniklerinin kullanıldığı diğer iletişim çalışmalarında görev alabilecektir,
  • kişisel iletişim ağı kurma, kurum içi yazışmalar, iş yazışmaları, direkt satış faaliyetleri ve benzeri konularda hikaye anlatma tekniklerini etkili şekilde kullanabilecektir
  • pazarlama odaklı kurgu yaratma tekniğini iş hayatında uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler; yaratıcı yazarlık teknikleri, hikaye türü ve tekniği, hikaye türü ve tekniğinin marka iletişimi, marka yönetimi, reklamcılık ve halkla ilişkiler branşlarındaki yeri, hikaye anlatma tekniklerinin branşlarıyla ilgili güncel kullanımları ve uygulamaları ile tanıştırılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kamp Ateşi Tarih öncesi atalarımızdan Louis Armstrong adlı astronota kadar hikayelerin ve markaların kökenleri ve akrabalıkları hakkında genel giriş bilgisi Bölüm 1 – Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice” – Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu
2 Zindanlar, Ejderhalar ve Şövalyeler Mesaj, karakter, çatışma ve hikaye akışı yaratarak hedef kitleye uygun hikayeler yaratabilmek Bölüm 2 – Four Elements of Storytelling “Storytelling – Branding in Practice” – Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu
3 Kahramanın Yolculuğu Kalıcı marka iletişimi için fark yaratan hikayeler kurgulamak. “Sonsuzluğa yeteri kadar bakarsanız, bir sürü marka da size geri bakar” A Practical Guide to Campbell’s “Hero’s Journey” http://www.thewritersjourney.com/hero's_journey.htm
4 Hemingway’in Yolu Kurmaca odaklı görsel-işitsel mesajlar kurgulayabilmek. “Can yakacak kadar dürüst olabilmek.” “The World’s Language of Persuation” bölümü, “The Invisible Grail” – John Simmons “For Whom the Bells Toll” – E. Hemingway (farklı bölümlerden örnek alıntılar)
5 Bonnie’nin Durumu Markanız için karakter yaratma teknikleri. “Serseri kurşunlar insanları öldürür, serseri kelimeler markaları.” “The World’s Language of Persuation” bölümü” “The Invisible Grail” – John Simmons “The Bonnie Situation” bölümü, “Pulp Fiction” – Quentin Tarantino
6 Yaratıcılığın Mühendisliği İlham ve strateji arasındaki farkı anlayabilmek. Tarzı ve hedefi olan yazarlık işçiliği. “Profesyonel ama sevimli bir manipülatör olmak.” “10 Steps to Start Your Concent Marketing” Robert Rose
7 Komedyenin Alet Çantası Hedef kitlenin aklında kalacak sloganlar yazabilmek. “Büyük liderler okuyor mu, yoksa yazıyor mu?” “The Rule of Nine” ve “The Comedy Throughline” bölümleri, “The Comic Toolbox: How to Be Funny Even When You Are Not” John Warhaus
8 İş ve mitoloji Pazarlama hedefli algı yaratmak ve yönetmek. “Transmedia Storytelling 101 Handout” – Henry Jenkins Star Wars ve Disneyland vaka analizleri.
9 Yazarlık Atölyesi 1 Konsanviyonel teknikler.
10 Dijital Dünyada Suç ve Ceza Marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından internet yazarlığı ve doğruları / yanlışları. İnci Sözlük & Ekşi Sözlük vaka analizleri.
11 Yazarlık Atölyesi 2 Internet yazarlığı.
12 My Name is Mahir. Kurumsal iletişimde ve iş yazışmalarında başarılı ve hatalı örnekler. “Marka sizsiniz. Önce kendinizi satın.” Bölüm 1, “Moby Dick” – Herman Melville Internet Mahir vaka analizi ve Herman Melville.
13 Şair Mezarlığı: Gelecek için post-mortem analiz yapabilmek ve strateji üretebilmek – Profesyoneller için bir marka mezarlığı ziyareti. Ginger vaka analizi
14 Oyuna Geldik! Yirmibirinci yüzyılda hedef kitlelerin iletişimcilerden beklentileri, “çatışma” teorisi ve pazarlama odaklı oyun fikri yaratmak. Yazarlık Atölyesi 3 Oyun yazarlığı. Bölüm 1, “The Design of Episodic Games Blog” – Pascal Luban Defiance & Pokemon Go vaka analizi.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Değerlendirme

 

Ders Kitabı

“You Are Getting Old” Y&R Research for Europe Demographics “10 Steps to Start Your Concent Marketing” Robert Rose

Önerilen Okumalar/Materyaller

“Story” Robert McKee

“The Comic Toolbox” John Warhaus

“On Writing” Stephen King

“Storytelling – Branding in Practice” Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
4
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
15
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
1
14
14
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
102

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.