GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık
GEHU 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Popüler Kültür
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 302
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin popüler kültür ve popüler kültürün toplum üzerindeki rolü hakkında eleştirel düşünmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders popüler kültürü ve hayatımızdaki rolünü analiz etmeyi ve tartışmayı içermektedir. Popüler kültüre dair ana teorileri (major theories) ve güncel tartışmaları farklı örneklerle ilişkilendireceğiz. Ayrıca Türkiye’de üretilen popüler kültüre yakından bakarak onu daha geniş bağlamda değerlendireceğiz. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşacak ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örnekleri ile etkileşime geçeceğiz. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Konu: Popüler kültür nedir? Popüler kültür ve “yüksek” kültür ayrımı neden problemlidir? | J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 1, S. 1-17. |
3 | Kültür ve medeniyet geleneği | Storey, Bölüm 2, S. 17-35 |
4 | Culturalism: Hoggart, Williams, Thompson, Hall ve Whannel. Örnek: Opera ve klasik müziğin reklamlarda kullanımı | J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 3, S. 38-60. |
5 | Marksizm’ler: Frankfurt Okulu, Althusser, Gramsci, post-Marksizm ve kültürel çalışmalar Gösterim: Pop müzik videoları | J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 4, S.61-94. |
6 | Yapısalcılık ve Post-yapısalcılık Gösterim: Kurtlarla Dans-Dances with Wolves (1990) | J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 6, S. 116-139. |
7 | Ara sınav I | |
8 | Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Örnek: Bitch Dergisi: Popüler Kültüre Feminist bir Cevap | J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 8, S. 152-186. |
9 | Postmodernizm: Postmodern teoriler. Sanat ve Popüler kültür | J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 9, S.204-236. |
10 | Belgesel/Film gösterimi | Dersten önce belirtilecektir. |
11 | Ders-içi ödev yazımı | |
12 | Psikanaliz ve Popüler Kültür | Storey, Bölüm 5, S. 91-111 |
13 | Popüler Kültür ve Siyaset | Storey, Bölüm 10, S. 213-237 |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | |
15 | Ara Sınav II | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | John Storey, Cultural Theory and Popular Culture. An Introduction. Pearson Longman, 2009 ISBN978-1-4058-7409-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
24
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
30
|
60
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. |
|||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. |
|||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. |
|||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. |
|||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. |
|||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
|||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. |
|||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. |
|||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. |
|||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar'a İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülü
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar, İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülleri'nde eş değer ödüle layık görüldü.
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.
Kıyafette ‘Bakteriyel’ Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nden Filiz Özbengi Uslu, Gözde Damla Turhan ve Selen Çiçek, ‘bakteriyel selüloz’ kullanarak giysi
"Mimarlığın Doğası"
Mimarlık Bölümü, "Mimarlığın Doğası" isimli iki günlük seminer serisinde Peyzaj Mimarı Artem Piskunov'u ve Mimar Ahmed Al-Ali'yi ağırladı.
Portekiz’in ‘İzmirli’ gözdesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Bengisu Özpirinççi (32), doktora için gittiği Portekiz’de kendi markasını kurdu, genç yaşında birçok önemli projeye
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç Hollanda Bursu kazandı
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç, Amsterdam Sanat Üniversitesi Mimarlık Akademisi 4 senelik Mimarlık Master programına kabul alarak Hollanda Bursu kazandı. Mezunumuz aynı zamanda
Kervansarayları izledi, Oxford’a ulaştı
Dünya genelindeki tarihi kervansarayların gün yüzüne çıkarılarak gelecek kuşaklara aktarılması hedefiyle projeler gerçekleştiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç.