GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Mimarlık
MATH 108 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mimarlık için Matematik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MATH 108
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Mimarlık öğrencilerinin ileride alacakları teknik dersler için gerekli matematik altyapısını oluşturmak amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler, geometri, trigonometri, farklılaşma, türev uygulamaları, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, belirli integraller ve entegrasyon teknikleri, vektörler ve geometrik özellikler dahil olmak üzere çeşitli matematiksel ve geometrik kavramları öğreneceklerdir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Düzlemde ve üç boyutlu öklid geometrisinde temel konular: Açılar ve doğrular, üçgenler, Pisagor teoremi, çokgenlerin ve dairelerin alanları, benzerlik, hacim | ''Technical Mathematics with Calculus'', by Paul Calter &; Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing,2012.ISBN-13: 978-0470464724 . Chapter 6.1—6.5 |
2 | Dik üçgenler:dik üçgende trigonometri: sinüs, kosinüs ve tanjant, vektörler, uygulamaları, dik olmayan üçgenler ve trigonometri: Genel trigonometrik fonksiyonlar, sinüs ve kosinüs teoremleri | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 P.7 |
3 | Türev, türev kuralları, zincir kuralı | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.3, 2.4. |
4 | Trigonometrik fonksiyonların türevleri, yüksek mertebeden türev | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.5, 2.6. |
5 | Kapalı fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonlar | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 2.9, 3.2. |
6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 3.3 |
7 | Ters trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 3.5, 3.6 |
8 | Belirli intergral ve özellikleri | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.4 |
9 | Yerine koyma yöntemi, düzlemsel bölgelerin alanları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.6,5.7 |
10 | Düzlemsel bölgelerin alanları, kısmi integrasyon yöntemi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 5.7,6.1 |
11 | Rasyonel fonksiyonların integralleri, ters yerine koyma yöntemi | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 6.2,6.3 |
12 | Vektörler, iç çarpım ve izdüşüm | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.2 |
13 | Determinant, vektörel çarpım, vektör fonksiyonları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.3,11.1 |
14 | Determinant, vektörel çarpım, vektör fonksiyonları | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 Chapter 10.3,11.1 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ''Calculus, A complete course'' by Robert A. Adams, 9th edition, Pearson, 2017.ISBN-13: 978-0134154367 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ''Technical Mathematics with Calculus'', by Paul Calter &; Michael Calter, 6th Edition, John Wiley & Sons Publishing,2012.ISBN-13: 978-0470464724 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
2
|
12
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. |
|||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. |
|||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. |
|||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. |
|||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. |
|||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. |
|||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. |
|||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. |
|||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. |
X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar'a İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülü
2023 Mezunumuz Ceyda Coşar, İZMİR SMD Öğrenci Bitirme Projesi Ödülleri'nde eş değer ödüle layık görüldü.
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
Zeytinden 'Vegan Deri' Ürettiler
Ege’ye özgü değerlerin başında gelen, şifa ve lezzet kaynağı olarak asırlardır sofraların vazgeçilmezi olan zeytin, tasarımcıların ilham kaynağı oldu.
Kıyafette ‘Bakteriyel’ Moda
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nden Filiz Özbengi Uslu, Gözde Damla Turhan ve Selen Çiçek, ‘bakteriyel selüloz’ kullanarak giysi
"Mimarlığın Doğası"
Mimarlık Bölümü, "Mimarlığın Doğası" isimli iki günlük seminer serisinde Peyzaj Mimarı Artem Piskunov'u ve Mimar Ahmed Al-Ali'yi ağırladı.
Portekiz’in ‘İzmirli’ gözdesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü mezunu Bengisu Özpirinççi (32), doktora için gittiği Portekiz’de kendi markasını kurdu, genç yaşında birçok önemli projeye
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç Hollanda Bursu kazandı
2020 mezunumuz Ayça Özüm Sevinç, Amsterdam Sanat Üniversitesi Mimarlık Akademisi 4 senelik Mimarlık Master programına kabul alarak Hollanda Bursu kazandı. Mezunumuz aynı zamanda
Kervansarayları izledi, Oxford’a ulaştı
Dünya genelindeki tarihi kervansarayların gün yüzüne çıkarılarak gelecek kuşaklara aktarılması hedefiyle projeler gerçekleştiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç.